خطیب جمعه ابرکوه:اسلام مکتب انسان ساز و شخصیت پرور است

ابرکوه رحیم میرعظیم سرپرستی یزد فردا:امام جمعه ابرکوه در خطبه های این هفته خود ، در بیان مصادیق گناهان کبیره به بیان گناه تمسخر و استمزاء پرداخت و گفت : اسلام مکتب انسانساز و شخصیت پرور است و به مقتضای آموزه های سعادتبخش آن ، هرآنچه که موجب تنزل شخصیت آحاد مردم و جامعه شود ، آنرا ممنوع کرده است که از جمله تمسخر و استمزاء دیگران است.

حجت الاسلام حسینی افزود:خدای متعال در آیات مختلف ، شأن جامعه ایمانی را برتر و محترم میداند و خود را ولی مؤمنین و یار و یاور آنان معرفی کرده و جامعه پاک ایمانی را صاحب عزت و افتخار دانسته و پیامبرش را که اشرف کائنات است ، امر به تواضع دربرابر آنان نموده است و به تعبیر امام کاظم(ع) حق آنان و حرمتشان را از کعبه معظّمه نیز بزرگتر می داند.

وی یاد آور شد:لذا هرگونه تعرض به حیثیت و آبرو و شخصیت آحاد مردم و تسمخر و تنزّل منزلت و شخصیت آنان را حرام کرده و در آیه 12 سوره شریفه حجرات به این مهم می پردازد.

حسینی تصرف لانه جاسوسی اسرائیل در مصر را یک نقطه عطف در تاریخ مصر ،بلکه تاریخ معاصر جهان اسلام دانست و گفت : این اقدام انقلابیون مصر ماهیت اسلامی و استکبار ستیزی قیام مصر را آشکارتر کرد.

وی افزود : به حسب آمار وزارت بهداشت مصر ، خشم مقدس مردم علیه اسرائیل با دادن 2 کشته و 988 زخمی توسط نیروهای امنیتی قاهره ، سرانجام ساختمان 27 طبقه و لانه فساد اسرائیل را تصرف کرد.

ناطق با اشاره به پیشنهاد عبدالله گل در مصر افزود : سران استکبار سعی میکنند از زبان مزد بگیران خود جهت حرکت اسلامی را در گزینه حکومتی منحرف نمایند اما مردم مصر و دیگر کشورهای به پا خواسته عربی فریب چهره های دوگانه را نمی خورند چنانچه ایران اسلامی نیز نباید ژست ضد اسرائیلی عبدالله را اهمیت همه جانبه دهد ، زیرا زمامداران ترکیه هم شریک دزدند هم رفیق قافله.یعنی هم خود را دوست ایران می دانند هم به دشمن ایران ،یعنی آمریکا و به ناتو اجازه استقرار پایگاه جاسوسی و سپر موشکی علیه ایران و در جنب مرزهای کشور ما می دهند.

حسینی افزود: ان ها هم ژست ضد اسرائیلی میگیرند و به خاطر کشته شدن چند شهروندشان توسط اسرائیل سفیر این کشور را اخراج می کنند ، هم سوریه را که در همسایگی دشمن و در خط مقدم مواجهه با اسرائیل است ،تهدید نظامی میکنند.هم خود را هوادار قیامهای عربی معرفی میکنند و هم شیخ خلیفه ، حاکم خون خوار بحرین را مورد استقبال قرار می دهند.

امام جمعه ابرکوه همچنین برگزاری رزمایش آفندی نیروی هوائی ارتش را غرور آفرین توصیف کرد و گفت : رزمایش دلیرمردان تیز پرواز هوائی رؤیای تعّدی دشمن به کشور را آشفته کرد ، و انگیزه شیطانی را از آنان سلب نمود.

وی سومین رزمایش بزرگ فدائیان ولایت توسط نیروی هوائی ارتش در منطقه شمال غربی کشور را که توسط خلبانان جوان با موفقیت انجام گرفت ، مایه امید ملت و رهبر و تقویت روحیه شجاعت و حماسه آفرینی در دلیر مردان جوان نیروی هوائی بیان کرد و افزود : نیروی هوائی امروز یکی ازمظاهر عینی قدرت اسلام است.

وی با گرامیداشت پیشاپیش هفته دفاع مقدس ، دوران 8 ساله دفاع ملت ایران را یادگار ماندگار پیر جماران در ناکام کردن دشمنانی دانست که به صورت گسترده و همه جانبه برای برکندن نهال نوپای جمهوری اسلامی به میدان آمده بودند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا